söndag 22 september 2013

Lilla goa hemmafrun.

Jag tycker mig vara rätt händig.
Är hyfsat bra på husliga saker som att baka och laga god mat.
Under de senaste åren har jag inte direkt gjort så mycket i den riktningen, har inte orkat.
Min fina älskling hade hittat en liten, liten skvätt fina gula svampar när han var i skogen med sina jaktpolare.
Jag fick i en lysande "blommigt förkläde-idé". Jag skulle KONSERVERA svampen i mina små burkar med rödrutiga lock !!

Jag såg framför mig hur min älskade skulle le mot mig i vintermörkret, när han lagar älgsteken.
Han skulle säga: -"Gud vad fint gumman att du tänkte på att spara svampen så här!"
Han skulle lägga den fina, välbevarade svampen i sin goda gräddsås...
...
...
Jag pysslade med den där jävla svampen i två timmar. Svetten rann och jag kunde ha gjort MÅNGA andra saker...
När allt var klar och förseglat skulle burkarna kokas i en timme.
Efter två minuter bubblade det på bra.
Glas och mosiga kantareller yrde och skummade runt i det salta vattnet.
Jag hade missat att man bör lägga en handduk i bottnen av grytan.
Det blev bajs!


Jag skrek och morrade och la svampen där den borde va varit IN THE FIRST PLACE... I påsar...
I frysen...
Jag kommer inte sylta eller safta den här hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar